Tablet graficzny - moje pierwsze wrażenia

Hejka,

Blisko dwa tygodnie temu zostałam zaproszona do urzędu miasta i gminy w mojej miejscowości na uroczyste wręczenie nagród laureatom lokalnego konkursu plastycznego. Zadaniem każdego z uczestników było zaprojektowanie ilustracji na pocztówkę, która miałaby promować naszą okolicę. Miałam spore trudności ze znalezieniem wolnej chwili na rysowanie czegokolwiek, jednak ostatecznie do wzięcia udziału zmotywowali mnie mój tata i nauczyciel rachunkowości. Było warto! :)


Technika wykonania pracy była oczywiście dowolna, a więc w grę wchodził nie tylko rysunek/malarstwo, ale także fotografia oraz grafika komputerowa. Ja, jak się pewnie już domyślacie, wykonałam rysunek przy pomocy kredek Prismacolor Premier, o których nieco więcej możecie przeczytać tutaj.


Nagrodą główną w konkursie był oczywiście tablet graficzny One by Wacom, który szczęśliwym trafem trafił własnie do mnie. Ponadto jako jedna z wyróżnionych osób otrzymałam również kalendarz oraz kubek, gdzie nadrukowany został wykonany przeze mnie rysunek, pocztówki z pracami wszystkich laureatów oraz statuetkę. Naprawdę bardzo się cieszę, tym bardziej, że otrzymane prezenty to z pewnością wyjątkowa pamiątka.

Czas jednak nieco bliżej przyjrzeć się urządzeniu jakim jest tablet graficzny, ponieważ muszę przyznać, że niestety nigdy wcześniej nie miałam styczności z tego typu sprzętem. Jedynie kilkakrotnie zastanawiałam się nad zakupem, choć co by było gdyby digital painting nie przypadło mi do gustu? Tablet rzuciłabym z pewnością w kąt, i stąd też w głowie miałam o wiele więcej wątpliwości niż chęci do zakupu. Niepotrzebnie - rysowanie na tablecie, mimo iż jestem w tej dziedzinie jak na razie kompletnym laikiem, spodobało mi się!


Program graficzny do rysowania, który zainstalowałam na komputerze - Paint Tool Sai, poleciła mi moja koleżanka. Z powodu braku wprawy i jakiegokolwiek doświadczenia za lineart wykorzystałam znaleziony w komputerze skan szkicu jednego z moich tradycyjnie nabazgrolonych rysunków. Potem oczywiście zaczęły się trudności związane z kolorowaniem i obsługą piórka. Do późna w nocy siedziałam i szperałam w Internecie szukając jakiś przydatnych informacji i poradników. Przez kolejne kilka dni próbowałam rysować, a portret gejszy jest tego przykładem, który powstawał łącznie przez około 6 godzin.


Powyżej załączam moje eksperymenty z tabletem. Jeżeli macie jakieś konstruktywne uwagi, rady, byłabym za nie ogromnie wdzięczna. Liczę na was i pozdrawiam -

Komentarze

  1. Ja dostałam tablet graficzny 4 lata temu, firmy Pentagram wraz z piórkiem. Teraz jakoś z tego przyrządu aż tak bardzo nie korzystam. Służy mi do wycinania zdjęć i ich obrabiania.Ja do swojego piórka (można nazywać to długopisem) dostałam dodatkowo wkład gdyby ten który mam obecnie się zepsuł albo starł z biegiem czasu. Swój tablet graficzny korzystam w takich programach typu: Corel Paint Shop Pro czy też PhotoImpact12. Niestety Corel jest dość a nawet bardzo drogim programem bo jego cena sięga od 200 zł (starsze wersje) wzwyż (te nowsze wersje). Jednak jest godny uznania. Chociaż jest trudny do opanowania, da się zrozumieć jego język z biegiem czasu. Ja nie mam programu Paint Tool Sai bo nie rysuję lecz obrabiam, tworzę nową grafikę (lub ją próbuje :) Gratuluję wygranej i zapraszam: mischotta.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojej, ja 4 lata temu nie miałam pojęcia, że takie urządzenie w ogóle istnieje :O

      Usuń
  2. Podziwiam, ja tablet graficzny również posiadam, z firmy Pentagram, nie był drogi bo kosztował coś około 200zł, ale jeśli chodzi o rysowanie to idzie mi o wiele gorzej niż Tobie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba żartujesz :') Ja dopiero się uczę w sumie to wszystkiego, co związane z digital painting, ale dzięki.

      Usuń
  3. Gratuluję wygranej! Super nagroda, wacomy to bardzo dobre tablety :) Kiedyś wykonywałam dużo rysunków na tablecie, ale strasznie męczyłam oczy, więc zaprzestałam. Teraz sporadycznie używam do rysowania, raczej służy mi do obrabiania prac :) Świetna praca! Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Kurczę, ale super! Ja tablet graficzny w rękach miałam kilka razy (Wacom Bamboo, czy jakoś tak), ale w ogóle nie potrafiłam na nim pracować. Źle mi się na nim pracowało, pewnie nawet niepoprawnie się z nim obchodziłam, ale no po prostu nie dałam rady na nim popracować. Ale ty widzę nie masz z tym żadnego problemu! No, i gratulacje!

    Pozdrowionka,
    b l a c k e l e y
    blackeley.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj problemy jeszcze są. Mam nadzieję, że z czasem uda mi się je zniwelować :)

      Usuń
  5. Gratuluję wygranej! Bardzo fajna nagroda, chciałabym wygrać taki tablet graficzny. Super idzie ci rysowanie na nim.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dopiero zaczynam przygodę z digital painting. Pierwsze wrażenie niby dobre, ale nigdy nic nie wiadomo, co będzie za pół roku :)

      Usuń
  6. Woow, gratuluję ^^ Ja też z jednej strony chciałabym go mieć, a z drugiej... no nie wiem, jakoś mnie nie przekonuję, jak na razie wolę rysować na zwykłej kartce :)
    Super Ci idzie rysowanie na tablecie *o*
    akacjaemi.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Wow gratuluje! Ja od kilku lat mam wacom bamboo i bardzo go lubie. Śliczna praca:)

    OdpowiedzUsuń
  8. We almost reached 100 so i guess it is time to recap with what i feel are some
    interesting but not surprising results. Dp is not easy without
    practice and i was the one with minus that benefit
    but we soon gained a momentum.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

♥ Obraźliwe, anonimowe komentarze nie będą akceptowane.

Popularne posty