Recenzja kolorowanki "Niezwykła Polska" (Incredible Poland)

Witam,

nie ma wątpliwości, że wśród tysięcy najróżniejszych książek, to kolorowanki antystresowe, nazywane także kolorowankami dla dorosłych, stały się w ostatnim czasie zdecydowanie bestsellerami.

Do wyboru do koloru, bo przecież kolorować będziemy. Ja tymczasem przygotowałam dla was recenzję szczególnej, bo pierwszej wydanej w Polsce, dwujęzycznej kolorowanki "Niezwykła Polska. Magiczna podróż przez miasta, jeziora, góry, zabytki..." (ang. Incredible Poland), której przedpremierowy egzemplarz otrzymałam od wydawnictwa SINE QUA NON.

O kolorowance
Zapraszamy na fascynującą wyprawę po naszym pięknym kraju. Zatrzymaj się na Rynku Jeżyckim w Poznaniu, wypij kawę na krakowskim Kazimierzu, zajrzyj do malowniczego Miasta Tkaczy w Zgierzu i poznaj historię osady obronnej w Biskupinie. Wejdź na Śnieżkę, odpocznij w bieszczadzkiej Chatce Puchatka, załóż tradycyjny strój łowicki i podejrzyj żubra w Puszczy Białowieskiej. Poznaj kultowy bar Siekierezada w Cisnej oraz nowoczesne Muzeum Słoików w Warszawie, poimprezuj na Przystanku Woodstock i… zrelaksuj się na jednej z nadbałtyckich plaż. Fantastyczne miejsca czekają… pokoloruj je!

Autor: Wydawnictwo SQN
Data wydania: 20 lipca 2016
Cena okładkowa: 24,90 zł
Format: 230 x 270 mm
Liczba stron: 96 stron
tekst pochodzi ze strony: www.wsqn.pl

Okładka i oprawa graficzna
Nade wszystko tematem przewodnim kolorowanki są wyjątkowe miejsca i zakątki naszego pięknego kraju - Polski. Nie tylko tytuł, ale także, dopracowana i starannie zaprojektowana, okładka bez dwóch zdań o tym świadczą. Miękką obwolutę kolorowanki wyróżnia świetnie dobrana kolorystyka: biel i czerwień, czyli barwy narodowe naszego państwa oraz nieliczne ilustracje, np. symboliczny bocian, sukiennice w Krakowie czy też, umieszczone na dalszym planie, molo w Sopocie. Z tyłu natomiast znajduje się wyżej przytoczony przeze mnie tekst zachęcający do wypróbowania kolorowanki (napisany  zarówno w języku polskim jak i angielskim) oraz kolejny obrazek. Moim zdaniem minimalistyczna całość robi dość spore, a co ważniejsze pozytywne, wrażenie.

Ilustracje i wzornik
Kolorowanka składa się ze wstępu, 80 ponumerowanych i zatytułowanych w dwóch językach ilustracji, poukładanych w większości w porządku alfabetycznym; opisów pojedynczych obrazków oraz wzornika, który może okazać się bardzo pomocny przy kolorowaniu.

Wstęp w jest krótki, rzeczowy i inspiruje do działania, ale czy rzeczywiście znajduje swoje potwierdzenie na kartach kolorowanki? Uważam, że jak najbardziej. Muszę przyznać, że o wielu miejscach sama wcześniej nie miałam pojęcia, a że pochodzę z mało atrakcyjnego rejonu w Polsce, byłam mile zaskoczona, gdy udało mi się znaleźć niedalekie mi miejscowości. 

Po za tym kolorowanka okazała się bardzo urozmaicona. Początkowo sądziłam, że znajdę w niej tylko i wyłącznie ilustracje z budynkami i widokami, a tu niespodzianka! W książce znajdują się również wzory florystyczne, animalistyczne, a na dodatek portrety. Poziom trudności poszczególnych ilustracji jest różnorodny. Dominują jednak z pewnością wzory skomplikowane, na których pokolorowanie należy poświęcić nieco więcej czasu i cierpliwości. Ale i ci, którzy lubią lekkie i proste ilustracje, znajdą coś dla siebie.


Wzornik, czyli zbiór przykładów jak możemy pokolorować daną ilustrację, chyba najbardziej mnie zadziwił. Nigdy wcześniej w kolorowankach antystresowych nie spotkałam się z czymś takim. Jest to bardzo przydatny i pomocny dodatek, szczególnie wówczas, gdy nie mamy pomysłu, bądź wyobrażenia jak dany obiekt wygląda. Wzornik w kolorowance "Niezwykła Polska. Magiczna podróż przez miasta, jeziora, góry, zabytki..." umieszczony jest na samym końcu książki. 

Opisy obrazków
Do każdej z ilustracji dołączony jest osobny, krótki opis w dwóch językach. Pokusiłam się o porównanie polskiego tekstu z angielskim tłumaczeniem i jestem zadowolona. Wszystko dokładnie i wiernie oddane, a opisy treściwe i na temat.

Kartki papieru 
Książka, co zostało już wcześniej wspomniane, składa się z 96 klejonych kartek. Swoją grubością, odcieniem jak i nieidealnie gładką fakturą papieru, nie przypominają one jednak ani kartek bloku rysunkowego czy też technicznego, a kartkę ze szkicownika. Gramaturę szacuję na około 120g/m2, z kolei papier w moim mniemaniu ma odcień beżowy (kremowy). Format kolorowanki jest niestandardowy (230 x 270 mm), aczkolwiek zbliżony do A4.

Kolorowanie przyborami
Kolorowanka ze względu na grubość kartek zdecydowanie przeznaczona jest do wszelkich technik rysunkowych (kredki, ołówki). Mimo to przetestowałam ją również w starciu z pisakami.. Przy delikatnym nacisku i słabych pisakach kolorowanie w ten sposób jest dopuszczalne, jednakże stanowczo tego odradzam. Choć starałam się być bardzo ostrożna, nieliczne kropki przebiły na drugą stronę.

Kolorowanka jako pamiątka
Kolorowanka może okazać się niezwykłą pamiątką z wakacji nie tylko dla osób kochających podróżować i poznawać nowe miejsca, ale przede wszystkim dla obcokrajowców, którzy w najbliższym czasie, w związku ze Światowymi Dniami Młodzieży, tłumnie będą odwiedzać nasz kraj. Myślę, że kolorowanka może także zaciekawić i zachęcić zagranicznych turystów do ponownego odwiedzenia naszej ojczyzny. 

Moja ocena: 9/10
Kolorowanka wyjątkowa, świetnie opracowana i oryginalna. Byłaby wręcz idealna, gdyby tylko papier był grubszy, bądź każda ilustracja znajdowała się na osobnej kartce, a nie dwustronnie. Poza tą jedną wadą,  z produktu jestem bardzo zadowolona i nie ukrywam, że nawet i moja siostra z chęcią zabrała się za kolorowanie wraz ze mną. 

Kolorowanka dostępna jest na stronie wydawnictwa LaBotiga.pl - Więcej niż książka oraz w dobrych księgarniach.
Za przedpremierowy egzemplarz z ogromną przyjemnością dziękuję wydawnictwu SINE QUA NON.

Komentarze

  1. Faktycznie, bardzo urozmaicona :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Od razu widać, że ta kolorowanka jest wyjątkowa. Bardzo ciekawa recenzja:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Rzeczywiście, super pomysł na pamiątkę, która nie będzie się kurzyć w kącie :) Przyznam, że bardzo jestem ciekawa wnętrza :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Interesująca kolorowanka, a tak poza tym świetny wygląd bloga, po prostu śliczny... Sama robiłaś? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi. Wygląd bloga opracowałam samodzielnie.

      Usuń
  5. chętnie sięgnę po tę książkę. dość już mam azteckich wzorków które zamiast odstresować doprowadzają mnie do szału XD. ciekawa receznja.
    zapraszam do mnię:
    DariaVaria.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo fajna kolorowanka! Aż mam ochotę iść do księgarni :)
    Pozdrowionka
    Saphira

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetna kolorowanka ♥ Nigdy nie słyszałam o tej wersji!
    http://iam-wiki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Kolorowanka ciekawa:)
    A wygląd bloga, jest cudowny, śliczny i przewspaniały!
    Pozdrawiam, books--my-life.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo fajna ta kolorowanka, ostatniego czasu bardzo lubię się w nie zagłębiać, więc tej także poszukam :)
    Piękny i delikatny wygląd bloga, bardzo przypadł mi do gustu! :)

    Pozdrawiam, Jabłuszkooo ♡
    SZELEST STRON

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki, starałam się, aby wygląd bloga był przyjemny dla oka i chyba mi się to udało.

      Usuń
  10. O takiej kolorowance jeszcze nie słyszałam. Moje serce skradła kolorowanka (czy portfolio?) "Po drugiej stronie snu". Bardzo lubię kreskę tej artystki, ale co ciekawe- nie posiadam tej kolorowanki :) Po prostu mnie inspiruje do tworzenia czegoś swojego, ot co!
    (Tak naprawde troszkę funduszy zbrakło, potem zapomniałam i tak jakoś wyszło)

    Mam wielką nowinę! Blog reanimowany! Już szedł w stronę światła, ale wsadziłam go na ojon i potraktowałam defibrylatorem :D
    juoart.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że wróciłaś do blogowania. Czekam na twoje nowe rysunki i obrazy! :)

      Usuń
  11. Wydaje mi się że te kolorowanki obecnie głośniejsze są od książek typu "zniszcz ten dziennik", chodź gdyby nie ta książka to nie wiem czy kreatywne książki miałyby taki rozgłos :) przez pewien czas królowały i dalej królują na blogach :) ja jestem nimi zafascynowana a takie kolorowanki kocham!
    pozdrawiam cieplutko myszko :*
    ayuna-chan.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Zniszcz ten dziennik" może okazać się cudem w ręku artysty. Choć przeciętne dziecko potraktuje zawarte na stronach polecenia zbyt dosłownie. Kolorowanki bardziej mi się podobają, ale i tak nie ma to jak samemu stworzyć coś pięknego.

      Usuń
  12. Nawet nie wiedziałam że jest taka kolorowanka. Mimo iż rysuję nie przepadam za nimi.Dużo bardziej wolę kolorować własne prace.

    Mój kawałek internetu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja bardzo rzadko koloruję kolorowanki - po prostu z reguły nie mam czasu :(

      Usuń
  13. Super kolorowanka :D Ostatnio ją widziałam w Empiku i mnie kusiła,ale na razie się wstrzymałam :<
    Chcolatemonster.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. O super! Gdybym miał więcej czasu też bym się pewnie skusił :D
    https://pepilio.blogspot.no/

    OdpowiedzUsuń
  15. O super! Gdybym miał trochę wiecej czasu sam bym się pewnie skusił :(
    https://fashion-young-boy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. Kolorowanki są świetne. Mam zamiar kupić z Harrego Pottera.

    OdpowiedzUsuń
  17. Usunęłaś jednego posta ;<
    Super post,chętnię kupię tą kolorowankę :>
    http://studioartystycznechoculiny.blogspot.com/
    ~Chcolate M

    OdpowiedzUsuń
  18. Amiluna zostałaś nominowana przeze mnie do challenge "Podaj dalej". Mam nadzieję, że odpowiesz na wyzwanie :)
    Więcej na blogu: anythingispossible-dampirka1310.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  19. Zostałaś nominowana do LBA : olaart12.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

♥ Obraźliwe, anonimowe komentarze nie będą akceptowane.

Popularne posty