Moje przybory #2 - Malowanie




Hejka,

Chociaż malarka ze mnie marna zarówno w przypadku rysowania jak i malowania mam swoją dość liczną kolekcję przyborów. Niestety, przez brak czasu, a przede wszystkim chęci, część z poniższych zestawów nigdy nie była używana. Mam jednak nadzieję, że to się wkrótce zmieni. Czas na spis farb!

Podobny obraz

Farby akrylowe
  • Go create Acryl 12 x 12 ml 
  • Pebeo Studio Acrylic Colours 12 x 12 ml
  • Acrylic Colour Set 12 x 12 ml
  • Palettino Art & Work Acrylfarben Peinture acrylique 12 x 12 ml

  • Marabu CreaColor 8 x 100ml


Jak pewnie zauważyliście, mam parę małych zestawów, które w sumie dostałam z różnych okazji. Ten ostatni natomiast co jakiś czas sama zamawiam w niemieckim Lildu. Brakujące kolory dokupuję na sztuki w sklepach plastycznych.

Ps. Większość farb, które mam w posiadaniu, są z Niemiec i kompletnie nie mam pojęcia, czy są dostępne także w Polsce. 

Farby akwarelowe
  • Farba akwarelowa 16 kolorów
  • Farby akwarelowe Bambino


  •  Farby akwarelowe Leningrad


Pierwsze z wymienionych farb akwarelowych towarzyszą mi już od przedszkola, czyli jakieś 15 lat. Akwarelki firmy Bambino otrzymałam w wyniku współpracy z firmą St.-Majewski, natomiast Leningrady zamówiłam jakieś 1,5 roku termu ze sklepu plastycznego z myślą o bardziej profesjonalnym podejściu do malowania. Ponadto posiadam także:
  • Płyn maskujący do akwareli
  • Zestaw pędzli syntetycznych Daler Rowney

Powyższe pędzle są dla mnie bardzo ważne, ponieważ podarowała mi je moja młodsza siostra z okazji urodzin. Kinga nie mogła patrzeć jak męczę się ze szczeciniakami i zadbała o to, aby malowanie szło mi sprawniej i wygodniej.

Farby plakatowe

  • Farby plakatowe w tubkach 30 ml firmy Astra z 2007 roku
Farb plakatowych mam niewiele. Nigdy ich nie lubiłam i szczerze powiedziawszy moje resztki mieszam z akrylami, które również są na bazie wody. Plakatówki pomimo tylu lat jakimś cudem chyba nie uległy przeterminowaniu i nadal sporadycznie ich używam.


Farby temperowe
  • Farby temperowe zestaw 10 szt. Tempery. Koh i Noor


Chyba jedyne tego typu farby jakie posiadam. Także są na bazie wody i zachowują się podobnie do akryli. Nie wiem, jak wpadły w moje ręce, ale polecam.

Farby olejne
  • Farby olejne Oil Colours 12 szt. x 12 ml

  • Farby olejne Olfarben-set 18 szt. x 36 ml (zakupione w Niemczech)

Farby olejne to technika, którą lubię na równi z akwarelą. Chociaż farby olejne specyficznie śmierdzą i trzeba używać terpentyny/oleju lnianego jako rozpuszczalnika to jednak maluje mi się nimi bardziej komfortowo. 


Na dziś to tyle. Załączone pliki częściowo pochodzą z Internetu, niektóre to wykonane przeze mnie skany opakowań, a jeszcze inne to zdjęcia wyszperane w telefonie. Pozostaje mi już tylko zapytać, jaka jest wasza ulubiona technika malarska? Pozdrawiam!

Komentarze

  1. Greate pieces. Keep posting such kind of information on your page.
    Im really impressed by it.
    Hey there, You've performed an excellent job. I will certainly digg it and in my
    view recommend to my friends. I'm sure they'll be benefited from this web
    site.

    OdpowiedzUsuń
  2. Długo malowałam olejnymi, a że nie lubię zapachu terpentyny, to używałam oleju jako medium, chociaż to z kolei spowalnia schnięcie farby. Ostatnio odkryłam akwarele i powoli odkrywam ich możliwości, których w szkole nikt porządnie mnie nie nauczył - podejrzewam, że nauczyciele sami nie bardzo umieli się nimi posługiwać, bo to wbrew pozorom bardzo trudna technika. Powoli dojrzewam do sięgnięcia po akryle, bo dawno temu uwielbiałam tempery, potem jakoś trudno było je dostać, a teraz najwyraźniej są wypierane właśnie przez akryle - tak jak napisałaś to są bardzo podobne w użytkowaniu farby.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ileż farb, na pewno pięknie je wykorzystasz. :) Ja właśnie chcę się nauczyć malować ,ale póki co to nawet nie wiem, jakie farby kupić. Totalnie się już pogubiłam. haha Miłego dnia Ci życzę. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Oh my goodness! Impressive article dude! Thank you so much,
    However I am going through problems with your RSS. I don't understand the reason why I cannot join it.
    Is there anybody else getting identical RSS issues?
    Anyone that knows the answer will you kindly respond?
    Thanks!!

    OdpowiedzUsuń
  5. Hey there! Do you know if they make any plugins to protect against hackers?
    I'm kinda paranoid about losing everything I've worked hard on. Any tips?

    OdpowiedzUsuń
  6. I'm not sure why but this web site is loading very slow for me.
    Is anyone else having this problem or is it a issue on my end?
    I'll check back later and see if the problem still exists.

    OdpowiedzUsuń
  7. This is a great tip particularly to those new to the blogosphere.
    Short but very precise information… Many thanks for sharing this one.
    A must read post!

    OdpowiedzUsuń
  8. Do you have a spam problem on this site; I also am a blogger,
    and I was curious about your situation; we have created some nice methods and we are looking to trade techniques with
    other folks, why not shoot me an email if interested.

    OdpowiedzUsuń
  9. My spouse and I stumbled over here by a different page and thought
    I might check things out. I like what I see so i am just following you.
    Look forward to checking out your web page yet again.

    OdpowiedzUsuń
  10. Its such as you learn my mind! You appear to know so
    much approximately this, such as you wrote the e book in it or something.
    I think that you simply could do with some p.c.

    to power the message home a bit, however instead of that, this is
    excellent blog. A great read. I will definitely be back.

    OdpowiedzUsuń
  11. Heya i'm for the first time here. I found this board and I
    find It really useful & it helped me out a lot. I hope to give something back
    and aid others like you helped me.

    OdpowiedzUsuń
  12. Hello, just wanted to say, I enjoyed this post. It was inspiring.
    Keep on posting!

    OdpowiedzUsuń
  13. Powyższe przybory to idealny zestaw dla każdego początkującego artysty.
    farby olejne

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

♥ Obraźliwe, anonimowe komentarze nie będą akceptowane.

Popularne posty