Female act with flowers (pencil drawing)

Cześć! 

Sesja coraz bliżej, a ja w ostatnim czasie byłam bardzo mocno zaabsorbowana tworzeniem nowego rysunku. Przedstawia on akt kobiety z kwiatami na formacie 100x70. Pracę niestety rysowało mi się żmudnie, bo na dość niewdzięcznym papierze. 

Papier Fabriano Academia niestety nie przypadł mi do gustu - ma lekko beżowy odcień i bardzo wyraźną fakturę, co trochę odbiega od moich preferencji. Zdecydowanie bardziej moim upodobaniom odpowiadają gładkie kartki papieru, na których o wiele łatwiej uzyskać realistyczny bądź hiperrealistyczny efekt. 


Ciemna kotara była chyba nudniejszym elementem do narysowania. Pokrycie czernią tak sporego obszaru zajęło nam bardzo dużo czasu i pochłonęło ogromną ilość grafitu. Z kolei wyrysowanie okien oraz twarzy najdłużej odkładałam w czasie.

Najwięcej swojej uwagi poświęciłam proporcjom, mięśniom i cieniom. Kolano zostało dość wiernie oddane, za to cień ramy okiennej zwiększa wrażenie trójwymiarowości. Może jedyne, co bym zmieniła na rysunku to grzejnik - myślę, że bez jego obecności rysunek byłby równie ciekawy. 


A wam jak podoba się rysunek? Serdecznie pozdrawiam!

Komentarze

  1. Piękna praca warta uwagi. Pozdrawiam. Justyna Jabłońska


    OdpowiedzUsuń
  2. A ja właśnie lubię ten papier, ale wiadomo każdy ma swoje upodobania. I oczywiście zależy do czego chce się użyć papier. Ale zawsze to jakieś doświadczenie i sama na przyszłość będziesz wiedzieć co i jak. Rysunek interesujący. Co do postaci, to popracowałabym trochę nad anatomią gdzie są zgięcia w kończynach, w nogach jak i w rękach. Trochę wyglądają jak by im brakowało kości pod skórą. Ale spokojnie wiem z własnego doświadczenia, ze to nie jest takie ''hop siup'' i wymaga ćwiczeni i obserwacji bardzo wnikliwej. Myślę, ze jesteś na dobrej drodze. Też by mi się przydało przypomnieć rysowanie ludzi z natury czy ewentualnie ze zdjęć na takim formacie. Jeszcze widzę, że twarz delikatnie się rozjeżdża. Sprawdź proszę pod jakim kątem idą oczy i nos pod względem ust. Także i tu trzeba by było zaznaczyć kościec pod skórą. Oczywiście jeśli to nie ma być realistyczny rysunek można to wszytko wybaczyć :) Mimo to całkiem fajnie i klimatycznie wyszło.

    OdpowiedzUsuń
  3. Rysunek jest bardzo starannie zrobiony i widać włożoną pracę. Jednak jego temat nie jest w moim guście 😶

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

♥ Obraźliwe, anonimowe komentarze nie będą akceptowane.

Popularne posty